Først vil vi rose jer for en underholdende og beskrivende video. Det er en kreativ formidling af Batesons kommunikations teori, hvor i formår at vise nogle fine eksempler på gode og dårlige måder at kommunikere på.
Vi hæftede os ved i videoen, hvor Jesper var meget glad og ville vise mariehønen og Anders var i gang med kaffen og ikke lige havde tid. Her hæftede Karen sig ved en gentagende situation med sin far. Når hun er hjemme, vil hun gerne fortælle om hendes oplevelser og hendes far virker som om, han ikke lytter efter, hvilket hun tror han gør, men kropssproget signalere noget andet.
En anden episode fra samme situation er, at vi alle i gruppen har prøvet dette fra det virkelige liv, ved at stå at fortælle en oplevelse eller andet, og personen man fortæller det til, så får en sms og SKAL tjekke den midt i samtalen. Personerne virker uinteresseret og man får ikke lyst til at fortsætte historien.
Til jeres anden video, hvor Anders sender en sms til Anne og ikke får svar tilbage. Her hæfter vi os ved det manglende svar. Dette kan vi alle i gruppen nikke genkende til, hvor vi fra forskellige historier i vores liv, har prøvet at vente på en sms, som aldrig kommer. Derudaf tolker man, at den anden ikke vil have nogen kontakt. Som i skriver/siger, er dette også kommunikation.
Vi glæder os til de nye spændende indlæg på jeres blog, og forhåbentligt flere af jeres kreative videoer . . . vores navn er blevet væk! – Gruppe 2
Hej PV15L gruppe 5.
SvarSletFørst vil vi rose jer for en underholdende og beskrivende video. Det er en kreativ formidling af Batesons kommunikations teori, hvor i formår at vise nogle fine eksempler på gode og dårlige måder at kommunikere på.
Vi hæftede os ved i videoen, hvor Jesper var meget glad og ville vise mariehønen og Anders var i gang med kaffen og ikke lige havde tid. Her hæftede Karen sig ved en gentagende situation med sin far. Når hun er hjemme, vil hun gerne fortælle om hendes oplevelser og hendes far virker som om, han ikke lytter efter, hvilket hun tror han gør, men kropssproget signalere noget andet.
En anden episode fra samme situation er, at vi alle i gruppen har prøvet dette fra det virkelige liv, ved at stå at fortælle en oplevelse eller andet, og personen man fortæller det til, så får en sms og SKAL tjekke den midt i samtalen. Personerne virker uinteresseret og man får ikke lyst til at fortsætte historien.
Til jeres anden video, hvor Anders sender en sms til Anne og ikke får svar tilbage. Her hæfter vi os ved det manglende svar. Dette kan vi alle i gruppen nikke genkende til, hvor vi fra forskellige historier i vores liv, har prøvet at vente på en sms, som aldrig kommer. Derudaf tolker man, at den anden ikke vil have nogen kontakt. Som i skriver/siger, er dette også kommunikation.
Vi glæder os til de nye spændende indlæg på jeres blog, og forhåbentligt flere af jeres kreative videoer
. . . vores navn er blevet væk! – Gruppe 2